DIN VARUKORG
Hur lÄng garantitid har jag?
Det Àr ofta först nÀr en produkt börjar krÄngla som man funderar över hur lÄng garanti produkten i frÄga har. NÀr du handlar hos oss fÄr du alltid bra garanti! I varje produktbeskrivning hittar du garantitiden.
Vad tÀcker min garanti?
Garantin gÀller för funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Fel som uppstÄtt vid eller efter egen förÀndring av produktens funktion och utseende omfattas inte av garantin. Garantin tÀcker ej heller sÄ kallade handhavandefel, vilket inkluderar olycksskador.
Fel inom garantitiden
Om du skulle fÄ problem med en produkt inom garantitiden kan produkten skickas för garantikontroll. En garantikontroll har en ledtid pÄ 1-2 veckor och resulterar i att produkten byts ut. För att upprÀtta ett garantiÀrende kontaktar du oss via e-post till info@ntgear.se. TÀnk pÄ att du alltid anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Reklamation
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ÀndÄ vara skadad eller felexpedierad nÀr den anlÀnder Ätar vi oss i enlighet med gÀllande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt ÄtgÀrda felet.
Du mÄste alltid kontakta oss för ett godkÀnnande innan du returnerar en defekt vara.
KlagomÄlet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptÀckts.
Hur gÄr jag tillvÀga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@ntgear.se dÀr du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att ÄtgÀrda felet eller leverera en liknande produkt, Äterbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gÀllande konsumentskyddslagstiftning. Vi stÄr för returfrakt vid godkÀnda reklamationer.
Vi förbehÄller oss rÀtten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte Àr felaktig i enlighet med gÀllande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer frÄn AllmÀnna ReklamationsnÀmnden, se arn.se.