Garanti & Reklamationsrätt

Hur lång garantitid har jag?
Det är ofta först när en produkt börjar krångla som man funderar över hur lång garanti produkten i fråga har. När du handlar hos oss får du alltid bra garanti! I varje produktbeskrivning hittar du garantitiden.

Vad täcker min garanti?
Garantin gäller för funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Fel som uppstått vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende omfattas inte av garantin. Garantin täcker ej heller så kallade handhavandefel, vilket inkluderar olycksskador.

Fel inom garantitiden
Om du skulle få problem med en produkt inom garantitiden kan produkten skickas för garantikontroll. En garantikontroll har en ledtid på 1-2 veckor och resulterar i att produkten byts ut. För att upprätta ett garantiärende kontaktar du oss via e-post till info@ntgear.se. Tänk på att du alltid anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Reklamation
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går jag tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@ntgear.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

x
x